Combustibilul și uleiul de motor - cruciale pentru victoriile Aston Martin Red Bull Racing
Combustibilul și uleiul de motor - cruciale pentru victoriile Aston Martin Red Bull Racing
Întrebări și răspunsuri cu
CHRISTIAN HORNER
Directorul echipei Aston Martin Red Bull Racing
ExxonMobil și Aston Martin Red Bull Racing și-au unit forțele înaintea sezonului de Formula 1 din 2017. Cât de important este un furnizor de combustibil și lubrifianți al unei echipe de Formula 1 pentru succesul lor?
Este extrem de important. De când am intrat în acest parteneriat cu ExxonMobil, nivelul de expertiză tehnică s-a ridicat la altă treaptă. A fost evidentă schimbarea în special de la furnizorul de motoare către Honda, în cadrul acestui sezon. Dezvoltarea și inovația combustibilului și a lubrifiantului joacă un rol esențial în aceste motoare hibride și observăm că se înregistrează progrese semnificative, deoarece cele două companii lucrează în colaborare.
2018 a fost sezonul cel mai de succes până acum pentru echipa din era turbo V6, obținând patru victorii. Ce impact a produs ExxonMobil asupra întregii echipe Aston Martin Red Bull Racing?
Combustibilul Esso Synergy și uleiul de motor Mobil 1, au fost cruciale pentru succesul echipei Aston Martin Red Bull Racing. N-am fi câștigat niciuna dintre aceste curse fără combustibilul și uleiul potrivit pentru mașină. Ele sunt foarte importante pentru noi. Am avut șapte victorii în relația noastră de parteneriat de până acum și suntem dornici să mai adăugăm altele în viitorul apropiat.
Cât de diferită este colaborarea cu Honda în comparație cu Renault, cu care ați lucrat de mai mulți ani?
Aspectul grozav în lucrul cu Honda este că aceștia se concentrează pe Aston Martin Red Bull Racing și pe Toro Rosso, în timp ce Renault a avut echipa proprie de lucru și propriul furnizor de combustibil. Astfel a trebuit să așteptăm la coadă pentru a putea rula unitate de alimentare. În prezent, este o relație total diferită. Honda forțează echipa ExxonMobil din greu și ExxonMobil vine cu o mulțime de variante de produse în momentul de față. Este minunat să vedem că relația funcționează ușor și productiv. Suntem foarte implicați în discuțiile despre direcțiile de dezvoltare pentru Honda și despre rolul pe care îl joacă combustibilul și uleiul de motor. Este un parteneriat triunghiular între Aston Martin Red Bull Racing, Honda și ExxonMobil, unde toată lumea aduce ceva interesant de la sine. Este foarte captivant.
Prestația lui Max Verstappen la sfârșitul sezonului trecut și în acest an a fost senzațională. Cum ați influențat nivelul său recent de maturitate și dezvoltare?
Max a optat pentru alte instrumente de la Grand Prix-ul canadian de anul trecut. Modul în care a condus din acel moment a fost extrem de impresionant. Implicarea sa, s-a soldat la sfârșitul anului în Bahrain cu prezența pe șase podiumuri. El a marcat și al doilea cel mai mare număr de puncte din spatele lui Lewis Hamilton în a doua jumătate a sezonului trecut și a menținut această poziție pe parcursul iernii, până la începutul acestui an. Vrem să-i dăm instrumentele necesare pentru lupta cu Ferrari și Mercedes.
Pierre Gasly și-a câștigat promovarea la Aston Martin Red Bull Racing, dar a avut un început mai greu. Sunteți de acord?
Pierre are nevoie de ceva timp. Este un pas mare să se alăture echipei Aston Martin Red Bull Racing de la Scuderia Toro Rosso. Australia a fost o provocare, dar a condus o cursa bună în Bahrain şi apoi a avut o altă cursă solidă în China. A reuşit cel mai rapid tur de circuit iar punctul bonus obținut, a fost o adevărată motivație pentru el. Deși Pierre nu a reușit să termine cursa de la Baku, faptul că a stabilit cel mai rapid tur de cursă în primul trimestru și faptul că a ajuns pe locul 6, înainte de a se retrage din cauza unei probleme mecanice, a fost cel mai puternic weekend de până acum şi motivaţia necesară pentru viitor.
Aveți șansa să participaţi la diverse curse, după ce ați concurat în Formula Renault, în British F3 și Formula 2?
Nu mai am timp. Ocazional, accept câte o invitație din partea Lordului March să conduc la Goodwood Revival. Atunci mă întreb, după ce am condus, de ce am fost de acord cu asta! Nu mai am dorința sau arderea de inimă de a ajunge la volanul unei mașini de curse competiționale. Dar aceste evenimente sunt întotdeauna foarte distractive și cursele sunt încă foarte competitive.