Cum să schimbați o roată aflată pe pană în 15 pași simpli - Star Lubricants
Cum să schimbați o roată aflată pe pană în 15 pași simpli - Star Lubricants
În această perioadă multă lume alege să pornească în concediu la volanul mașinii personale. Pe lângă economia de combustibil, conducătorii auto se pot confrunta și cu bătăi de cap neprevăzute. Iar una dintre cele mai neplăcute este pana. Mai ales dacă aceasta se întâmplă pe un drum mai puțin circulat, într-o zonă în care nu găsiți service-uri auto sau vulcanizări la fiecare pas.
Astfel, ultimul lucru de care aveți nevoie atunci când plecați în concediu cu mașina este să rămâneți blocat pe marginea drumului. Pentru a evita astfel de bătăi de cap, vedeți mai jos 15 pași simpli pe care să îi urmați ca să schimbați o roată aflată pe pană.
Și chiar dacă nu vă pregătiți de concediu sau alegeți alt mijloc de transport, nu strică să treceți prin pașii de mai jos pentru că oricât de avansată ar fi tehnologia constructorilor de mașini, încă nu s-a inventat roata aflată pe pană care se schimbă singură.
1. Opriți mașina în afara carosabilului sau cât mai aproape de marginea acestuia.
2. Puneți avariile în funcțiune.
3. Asigurați mașina (opriți motorul, trageți frâna de mână și puneți mașina în viteza 1 sau pe “P” dacă aveți cutie de viteze automată).
4. Asigurați-vă că mașina este oprită pe un drum plan (evitați porțiunile de rampă sau pantă).
5. Instalați triunghiurile reflectorizante în fața și în spatele vehiculului, pe aceeași bandă de circulație, la o distanță de cel puțin 30 m de acesta, astfel încât să fiți observat din timp de către ceilalți participanți la trafic și să fiți în siguranță.
6. Scoateți din portbagaj roata de rezervă, cricul și cheia pentru roți.
7. Dacă este cazul, scoateți capacele de la roată și alte protecții existente.
8. Înainte să ridicați mașina pe cric, slăbiți șuruburile/ prezoanele cu ajutorul cheii speciale pentru roți.
9. Poziționați cricul sub mașină în locul de lângă roata care are pană. De obicei acesta are un loc special pentru a nu îndoi pragul mașinii.
10. Asigurați-vă că l-ați poziționat corespunzător și apoi începeți să ridicați mașina până se ridică roata aflată pe pană în aer.
11. Desfaceți șuruburile de tot și scoateți roata. Aceasta se pune provizoriu sub mașină, lângă cric, ca o măsură de siguranță suplimentară în cazul în care cedează cricul.
12. Puneți roata de rezervă în locul celei pe pană, puneți șuruburile și strângeți-le puțin.
13. Scoateți roata de rezervă de sub mașină și coborâți mașina învârtind manivela cricului în sens invers.
14. Strângeți bine șuruburile de la roată (opțional, după ce conduceți câțiva km e indicat să verificați că șuruburile au rămas strânse).
15. Având în vedere că schimbatul unei roți este o treabă destul de murdară, ar fi indicat să aveți în mașină șervețele, apă și o soluție pentru curățat mâini.
Toți acești pași nu ar trebui să dureze mai mult de 15 minute, după care vă puteți continua drumul dumneavoastră în siguranță. Chiar dacă roata de rezervă vă poate ajuta să ajungeți cu bine la destinație, cel mai bine este să vă opriți în primul service sau vulcanizare pentru a repara roata problemă sau pentru a o înlocui cu una funcțională, mai ales că nu este indicat să conduceți distanțe mari cu roata de rezervă.
Pe lângă acest lucru, asigurați-vă că vă protejați mașina de uzură, iar pentru a face asta, urmați pașii din articolul de aici. Înainte de a porni la drum, treceți prin lista de mai sus și asigurați-vă că sunteți pregătit să schimbați o roată aflată pe pană în eventualitatea în care apare. Astfel, veți avea un drum liniștit și sigur înspre destinația de vacanță preferată.